Followers

Sunday, June 21, 2015

Jodoh

Membincangkan pasal jodoh. Rasanya pada usia 24 tahun 5 bulan ini bukanlah boleh dikategorikan mengada-ngada gatal nak kawen.sebab kalo kawen pun orang dah x gelar kawen awal.dah lewat dah ne.dah lewat.
Kawan aku lepas spm kawen,anak dah masuk 3 orang. Aku alhamdulillah, ada anak tekak,anak mata, dan anak awak bakal saya lahirkan kalau Kita dah nikah  nanti. Gitu!
Zaman sekolah,aku adalah paling kecoh nak kawen awal diantara semua.last2 kawan aku yg mati2 berikrar x nak kawen awal,nak kereta bmw,beg hermes,gelang emas sampai ke lengan dulu  tu juga kawen awal. Berkerut juga dahi aku memikirkan ikrar dia tu.
Sekarang,bila kawan tanya "amy bila engko nak kawen?".. aku jawab je la "paling awal 26,lewat 27 tahun" ..lamanya amy..kawenlah awal sikit.
Dulu la dulu.aku nak kawen umur 25 tahun.tapi disebabkan aku ada terbaca.kalo target umur kawen 25 tahun,6 bulan sebelom usia 25 tahun aku kena dah ada calon yang steady dah.sekarang ne dah 24 tahun 5 bulan,celah mana entah jodoh aku x muncul lagi..engko dah boleh keluar dari gua,ingat engko jgn lambat2 sgt nak tonjolkan diri tuuu.. tak kesian ke dekat sayaaa?.
Selain itu, kita x tahu sapa jodoh kita. Bayangkan aku baru habis stadi,duit teda.dapat pla jodoh sebaya atau muda setahun dari aku dan baru habis stadi. Celah mana kami nak cari duit buat majlis ha?ha?.. "alaaaaa..nikah sajalaaa.. x payah sanding" engkorang x payah guna ayat tu dekat aku.x payah. Sebab aku  nak juga sanding pelamin kaler mint,baju nikah songket. So,aku kenalah korban kan juga titik peluh aku untuk majlis nanti. Awak,jangan risau.. kita sama2 usahakan untuk majlis nanti ya..tazabarnya nak tampaq pipi awaak. Sweet kan?

Tapi marilah kita beringat bersama sama. Jodoh yang paling pasti,adalah kematian. Kalau kita tak berjodoh di dunia,marilah berdoa Allah temukan kita di sanaa kelak.

Amin


1 comment:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini